11 august 2009

A treia zi in Barcelona. Caldura mare, mon cher!



Sa va spun pe scurt traseul de azi: dimineata, ora 9.00 - mic dejun. Extraordinar.
Hotelul are serviciile impecabile. Va recomand cu caldura Hotel Madanis. 4 stele, in afara zonei turistice.
Ora 10.00 - cafea langa hotel
Ora 11.00 - 12.00 - asteptam un mail la hotel
Ora 13.00 - ajungem in Parc Guell. frumos dar plin de hoarde nesimtite. Mi-au luat pofta. Om langa om langa om. Parcul mi s-a parut destul de neingrijit. Am dat 10 euro (mai exact 42 de lei, uf) ca sa vedem in Muzeul lui Gaudi 3 scaune, o toaleta si doua tablouri mari. Dragut dar nu merita.
Mergem iar pe jos de lesinam, luam metrou, mancam la ora 4 in port numai fructe de mare gatite traditional. Nu credeam ca o sa mananc chestii puse cu tot cu ochii in farfurie. Am aflat ca nu imi plac scoicile.
Ora 19.00 - in port se danseaza. e frumos. Cand au venit sa stranga bani de la privitori l-am luat pe "partener" de mana si am intins-o. Am alergie la dat bani. In orasul asta in afara de umblatul pe strazi nimic nu e gratis. M-au rupt cu intrarile si cu telefericele si cu si cu si cu.
Ora 20.00. Dupa ce am mers iar pe jos o gramada constatam ca la ora 20.00 se inchide Satul Spaniol. Scria acolo si de bilete de noapte dupa ora 20.00 dar era pacaleala. Era inchis si punct. Mergi iar o gramada pe jos.
Am ajuns la 22.00 in jurul hotelului dupa alte peripetii. Am mancat. Nu ma simt chiar bine pentru ca era cu o crema care continea usturoi:( mrrr
Maine - inca nu stiu programul.

Ok, s-ar putea sa va supar un pic cu Barcelona. Nu simt ca e genial. Insa mi-am dat seama si de ce. Mult prea multi turisti. Este imposibil sa stai linistit intr-un loc si sa nu auzi in urechi urlete in chineza, in spaniola sau in franceza. Eu credeam ca romanii behaie aiurea dar se pare ca suntem o natie chiar mai linistita decat altele.
Mergem cu metroul peste tot ca sa ajungem mai repede si sa nu stam la soare ca vedem negru in fata ochilor. Pe de alta parte, la metrou, atat tunelele care leaga liniile de metrou cat si peronul nu este prevazut cu niciun fel de ventilatie ceea ce transforma metroul intr-o provocare. Apoi, o data iesit la suprafata orasul te ia pe sus. Zgomotul de motociclete, scutere si camioane mi-a atrofiat 3 sferturi de creier. Apoi, caldura:) Apoi, mii de oameni de care trebuie sa te feresti. Oameni care iti vand sosete. Te pierzi pe o straduta. Of, afli ca si asta e turistica. Un indian iti zice "hola" (ciudat stiu) si te-ar trage de guler sa mananci ceva la ei.
In sfarsit, ajungi sa bei ceva intr-o cafenea calma. Trebuie sa astepti un chelner 15 minute (in conditiile in care ajungi acolo stors) sau cel mai bine te duci dupa ei daca mori de sete. Ceri limonada (cu gandul la una in care se plimba ca la balet niste samburi) ca doar la astia cresc lamaile in parcuri. Si, soc! El te intreaba: "Fanta"? Oamenii astia prin limonada inteleg Fanta sau orice altceva la doza sau la sticla. Nasol. Apoi, incepi sa fumezi. Evident ca trebuie sa le ceri tu scrumiera. Ei nu ti-o aduc. Tu scrumezi pe jos. La inceput ai remuscari dup-aia te obisnuiesti. In fine, bautura, nota de plata si restul vin intotdeauna repede. In schimb, nicaieri nu te saluta calduros si nu iti spun la revedere. Nu au rabdare cu tine sa iti spuna ce e traditional, bun, din ce e facut samd. Sau probabil ca vorbesc dar cu tot cu din astia de-ai lor. Singura chestie pe care o stie oricine in orasul asta in engleza este datul din cap la stanga sau la dreapta. Gesticulam la greu.
Apoi, o problema majora. Un oras atat de turistic nu este prevazut cu toalete publice iar uneori mergi destul de mult sa ajungi la un bar. In plus, trebuie musai sa mai bagi inca un suc in tine (ceea ce declanseaza lantul) ca sa poti merge la toaleta. Credeti-ma. Cand mergi pe jos 14 ore pe zi poate fi o problema.
Oricum ar fi serviciile in aceaste bodegi despre care vorbesc mancarea este fantastica in special fructele de mare despre care nu credeam ca o sa ma prinda asa rau.
Nu este conceptul ideal de concediu pentru mine (doar daca nu e Paris:D) dar mai sunt multe zile in care o sa descopar Barcelona.
A, am fost si la Sagrada Familia ieri. Cu riscul de a arunca in mine cu ce aveti pe la indemana, nu m-a fascinat asa cum se intampla cu toata lumea. Va rog sa ma credeti ca de vina e caldura si aglomeratia excesiva.:)

p.s cand am ajuns ieri pe plaja cerul era incredibil. mostra in poza.

4 comentarii:

  1. se pare deci ca la altii e mai rau cu serviciile decat la noi ... dar desigur ce e mai de bon ton decat sa dai cu noroi in ai tai, pt lucrurile de care pana la urma suntem cu totii raspunzatori, nu-i asa? va doresc zile mai bune :)

    RăspundețiȘtergere
  2. deci ma deprimi...ori am ramas eu cu imagine idilica de acum multi ani..ori barcelona a ajuns nasol...sau suntem noi dou firi ff diferite si vedem lucrurile ff diferit...m-ai confuzat de tot ... tre sa ma duc sa vad cu ochii mei k nu se mai poate :P

    RăspundețiȘtergere
  3. imi pare bine ca cineva vede Barcelona asa cum este ea in realitate....stau chiar in barcelona si....credeti-ma....are f mare dreptate...in nici un oras din spania nu este atat de mult zgomot...pe timp de vara,binenteles...cum este in Barcelona...si atata nesimtire...si atatea preturi enorme...si atat de mult de mers cu metroul,incat mai bine mergi pe jos....si ar fi multi de "si" de spus...nu va sfatuiesc sa mergeti in concediu in Barcelona....

    RăspundețiȘtergere